Cyklostezka Nad Klajdovkou

Tak nám zrušili oblíbenou cestičku!

Mnoho z nás v okolí Klajdovky a blízkých lesích na Hádech takříkajíc vyrostlo, jezdilo na kole příjemnou lesní pěšinou, chodilo na víkendové procházky a sbíralo václavky.

Během listopadu 2008 se zde ovšem objevila spoušť jak po lesnících, rázem byla přidělána cedule s informací o stavbě cyklostezky a bylo vymalováno.

Cyklostezka Nad Klajdovkou je název její. Vyrobena z minerálního betonu, rychlou, bezbolestnou cestou, s úctou k přírodě. Pro nás, pro lidi. Již od května 2009, možná dřív. Tak si na ni všichni rychle zvykejme!


Fotky výstavby | Fotka uzavírky

Video

Video dřívější stezky po zelené turistické značce z Klajdovky

Dříve

Stezka po zelené značce směrem na Kopaniny - dříve

Nyní

Cyklostezka z Klajdovky k Ochozu - nyní

Diskuze (přidat komentář)

19.08.2009 09:49:34Šejk

Je to tu nějaký spolek remcalů asi. Stejným způsobem jsou dělaný cesty Melatín, Červená,... a žádný problém s kvalitou povrchu tam není a to už fungují x let. Sice ten drobnej štěrk v zatáčce moc nepodrží, ale s tím se musí počitat. Co se týká nove stezky z Bílovic, tak je špičková, ráno kolem 6h tam je klid, ale pravdou je, že odpoledne to bývá masakr. Nicméně i bruslaři jsou lidi a musí někde jezdit. Snad bude podobných stezek přibývat a provoz se časem rozptýlí.

06.08.2009 12:49:59Polka

Toz kocourkov pokracuje...cyklostezka je na dobu 6.8 a 7.8. uzavrena z duvodu odtezeni hmoty cyklostezky z pozemku vlastniku, kteri nesouhlasi s jejim prubehem po jejich pozemcich viz. fotka uzavirky. Takze z teho mame nakonec stavbu nacerno.

15.07.2009 22:34:58Zichis

Prohlidni si stav zejtra a chválu pět přestaneš. Drobnej šterk je splachován do takových shluků hromádek do kterých se kolo boří a těžko se tím jede. To by ještě nevadilo, hromádky se dají objet, ale ... ale ten obnženej beton se rozplavuje! Po tom dnešním slejváku si troufám odhadovat, že už bude místy pryč a zůstanou tam jenom hrubý šutráky podkladové vrstvy. Do příštího léta z toho bude tankodrom. Někde prostě soudruzi projektanti udělali chybu.

13.07.2009 16:41:08Lišák

Polka: Takže bych to shrnul: Je tam něco jiného, než tam bylo, ovšem úplně zbytečně... : /

01.07.2009 07:22:24Polka

Hlasim stav stezky po delsim case: 1) mineralni beton je pod tim pidi sterkem, kterej mizi diky destum, pekne tvrdej a da se na tom dobre valit, kdyz clovek treba specha 2) okoli pekne zarusta, takze za rok se to asi i pekne zapasuje do lesa 3) vybudovali tam dreveny zabrany pro kone, tak at do toho nekdo nevrazi 4) ucel odkloneni turistu z hlavni silnice to urcite nesplnilo

06.05.2009 17:15:07Lišák

fantom: "Z Obřan až do Bílovic je teď asfalt.Pro horská kola absolutně bezvýznamný terén... " A do teď tam snad byla nějaká lesní pěšina? Pokud vím, byl tam asfalt. Rozbitý, ale asfalt. Tudíž pro horská kola byl, a je, daleko zajímavější pravý břeh Svitavy, kde asfalt ZATÍM není.

27.04.2009 09:27:34Martin

"Cyklostezku" jsem od 15. dubna projel několikrát a musím souhlasit s autorem těchto stránek. V úseku Velká Klajdovka Kopaniny se cyklisté nové cyklostezce převážně vyhýbají. Od Kopanin dál už ale není kudy... Jestlipak paní Lenka Lišková, starostka Řícmanic, zkusila sednout na kolo a "cyklostezku" si projela? Třeba by pak budování dalších cyklostezek zadala schopnějšímu projektantovi i realizační firmě...

09.04.2009 08:58:07Polka

Tak v techto dnech se dodelaval na Klajde ten finalni povrch z betonove smesi. Asfalt tam nebude. Kazdopadne je tam fakt hodne cesticek kolem, po kterych se da krasne vyhnout tomu humusu a clovek se docela vyradi.

07.04.2009 21:28:21fantom

Tak dneska jsem byl na vyjížďce směr Bílovice kde je taky vytvořena "cyklostezka"...Nevím proč něco co funguje se musí rušit. Z Obřan až do Bílovic je teď asfalt.Pro horská kola absolutně bezvýznamný terén... Bojím se, že poklidnou cestu na kole teď budou významně rušit bruslaři tak jak tomu je na stezce směr Olympia.

22.03.2009 09:13:33Hmarek

I když to původně byla pěkná stezka stejně jsem ji objížděl po silnici protože kličkování mezi pěšími a volně se procházejícími psy mě fakt nebaví. Zůstává spousta krásných cest kterých se toto "zkrášlování" doufám nedotkne.

21.03.2009 19:22:28Winc

Lepší by bylo rozšiřit silnici, to by řešilo situaci mnohem lépe a nenaštvalo by to spouty bikeru, pro které to byla jednou z hlavních stezek dále do terénu

20.03.2009 09:23:50Scoty

Ano, ničení oblíbených, často staletí používaných stezek se bohužel stalo módou. Základní parametry takovýchto brutálně zasažených míst jsou a)frekventovaná stezka odněkud někam b)dobrá dostupnost pro těžké stroje ( ručně tam nikdo nehne prstem ). Vzniklé "dílo" by se snad dalo nazvat komunikací s dočasně zakázaným vjezdem pro motorová vozidla. Určitě ne "cyklostezka"! Jedinou obranou před nenávratným plundrováním těchto kultovních míst by mohlo být jejich přesné zmapování a zanesení do úředních záznamů jako chráněná stezka místního významu. S přáteli se snažíme udržovat historické stezky na skalách a ve stráních nad Svratkou od cca Červeného kopce po přehradu. Je to pro mechanizaci těžko přístupný terén tak uvidíme...

18.03.2009 14:12:15Šejk

Stezku jsem projel o víkendu, byl jsem tímto činem velmi PŘÍJEMNĚ překvapen. Proti původní uzké hrbaté cestě nebo sebevražedné variantě po silnici je to paráda. Povrch samozřejmě není ještě hotový. Pro lidi, kteří jezdí tamtudy denně na kole do práce je to super věc. Remcalové co chtějí skákat přes kořeny mají dost možností v okolí. Jen tak dál. Časnýři držím palce i se stezkou do Bílovic.

05.03.2009 21:44:20Motyll

Ja osobne si myslim, ze ta stezka vyresi spoustu problemu a nebezpecnych situaci, které na té uzké silnici nastavaji. Jezdim taou trasou kazdy den autem a co nekteri rekreacni cykliste predvadeji je hazard se zivotem. Povrch bych zatim vubec nehodnotil, ma to byt hotove az v kvetnu. Dneska jsem schvalne zastavil u Spaleniste a sel si to kousek smer Klajda projit. Ja osobne se stavbou souhlasim. Kdo chce, si vedle tu svoji pesinku vzdycky najde.

02.03.2009 19:32:11Pavel Kočvara

Jezdil jsem tudy 10 let na Spálenisko. Myslím, že zs dob Karla IV., když někdo neoprávněně pokácel strom, tak mu mohla být useknuta ruka. Dnes je mi zle z toho, že někoho byť jen napadlo, zničit tak krásný úsek. Brečel jsem málem vzteky... Kdyby někdo z vás znal jméno konkrétního hovada, které stojí za realizací této akce, budu velice rád za informaci. mobil: 602 259 994, KocvaraP@seznam.cz

12.01.2009 19:53:50Polka

Tak podle poslednich bohuzel ne 100% overenych informaci, se maji na silnici II. tridy v useku Ochoz Klajdovka nainstalovat znacky zakazu vjezdu cyklistu. Prijde mi to teda uz jako uplna blbost, ale u nas je mozny vsecko ze? Tak uvidime, zda to bude pravda. Se silnickou me na ten sterkovej shit teda nedostanou!

06.01.2009 10:15:08ja

Nekde sem cetl ze kazdou stredu po 14 dnech od nejakyho datumu se tam muzou lidi sejit a neco podotknout,ale nevim jestli to jeste plati? Vychazelo to na vanoce a ted na 7.1. Byl tam vubec nekdy nekdo?

07.12.2008 16:01:58Pavlix

Je to hnus, dnes jsem to projel, uplne zbytecne vyhozene penize, marne premyslim pro koho to bude uzitecne (krome firmy provadejici stavbu a zainteresovane). Skoda.

05.12.2008 15:32:54Polka

opiopiop: sorry, vypadlo mi z textu "jak"...po lesnicich, opraveno. To, ze cyklostezku stavi firma Ekostavby "na zadost" DSO Casnyr si asi vsichni mohli precist na ceduli u lesa nebo pripadne na Bike foru. Nejaka neoficialni komunikace jiz navazana byla a dalsi se chysta ze strany Cemby. A proti samotnym stavarum tady snad nema nikdo nic....jak psal Jst, jsou pouze vykonavatele rozsudku.

05.12.2008 11:49:17opiopiop

>Během listopadu 2008 se zde ovšem objevila spoušť po lesnících, >rázem byla přidělána cedule s informací o stavbě cyklostezky a >bylo vymalováno. Jen bych upřesnil, že cyklostezku staví stavební firma a ne lesníci. Takže lesníci tam žádnou spoušť nezpůsobili. Lesníci nebudou mít z nové cyklostezky výhody, ale naopak spoustu problému..... Protože stavební firma staví cyklostezku na žádost svazku Časnýř (Bílovice, Řícmanice, Kanice, Ochoz) viz např. http://www.ricmanice.cz/file.php?nid=558&oid=1076176 , případné stížnosti bych adresoval tam. Stavaři odpovídají jen za praktické provedení stavby, nikoliv za fakt, že tam stavějí......

05.12.2008 10:58:44Jonys

Díky kluci.

04.12.2008 20:05:44Franta

Bych nedělal předčasný závěry než to dodělají. Pak se uvidí.

04.12.2008 18:52:05Splinter

Souhlasím s gumidem Jestli to měla být "dopravní" stezka, tak to měli udělat pořádně a jeslti to mělo být "pro turisty" tak tam mohli vybrat krumpáčem dvě Avie kamení a bylo hotovo.. Pro no comment: Jen tak pro vyváženost, když něco vytrhneš z kontextu... Ale cca 9min video po rovince kde se nic neděje je nahovno pro účel kterej to mělo mít..

04.12.2008 17:56:50Lišák

Dobrá práce! Už se těším na druhé videjko. To bude parádní srovnání.

04.12.2008 17:55:22gumid

Ona si to už příroda časem sežere, jenže už NIKDY to nebude jako dřív holt pokrok, železnici, ohnivou vodu a przniče čehokoliv nezastavíš!

04.12.2008 14:25:36Franta

Todle bez válcování nám udělali minulej týden před barákem a tento týden už se dá jezdit na střed jen na fullovi.

04.12.2008 13:02:55Polka

no comment: a co jako? aspon by ses mohl podepsat.

04.12.2008 11:36:15no comment.

a nebo prece jeden komentar, mohl jsi tam nechat na trubce i to puvodni vidko v plne delce 9:29 bez te hudby i s tou pasazi, jak stavite a poustite v protismeru dalsi cyklisty a v te chvilce hodnotite jaky to bude video a ze to je jizda na tvymi slovy: "hovno" to jen tak pro vyvazenost.

03.12.2008 22:32:55Polka

Tak jsem se dneska poprve slavnostne svezl po tom mineralobetonovym zazraku. Mno nic moc teda, bori se to jaxvina, puvodni povrch byl pekne tvrdej a vychozenej. To tam klidne tedka muzou hodit asfalt.

Přidat nový komentář